Retourneren & Ruilen

RETOURNEREN

Het kan natuurlijk voorkomen dat je je hebt bedacht of toch een andere maat of kleur wilt. Lees dan hieronder waar je rekening mee dient te houden. 

  1. meld je retour aan via https://loets.shipping-portal.com/returns/procedure/parcel/
  2. klik vervolgens op de button 'Start een retourproces'. Je kan hier de originele zending (het trackingnummer) en je postcode invullen om de zending op te zoeken. Klik vervolgens door naar de details van de zending.
  3. in het volgende scherm zie je je gegevens staan die eerder zijn ingevuld bij de oorspronkelijke zending. Je geeft hier de reden van het retour op en welke producten je wil retourneren. Indien gewenst kan je een notitie toevoegen als extra opmerking voor als je bijvoorbeeld wil ruilen. 
  4. wanneer alles is ingevuld klikt je op 'Volgende: Kies afleverpunt'. Aan de hand van de ingevulde postcode komt de dichtstbijzijnde inleverlocatie van DHL tevoorschijn. Wanneer je deze selecteert wordt de locatie opgeslagen. 
  5. je bent nu bijna klaar met het indienen van je retour. Er wordt nog een overzicht weergegeven van de retourzending, wanneer er producten geselecteerd zijn worden deze hier ook nogmaals weergegeven. Deze gegevens moeten door jou geverifieerd worden en als alles akkoord is vink je de checkbox onderaan in het scherm aan en kies je voor 'Volgende: Print retourlabel'.
  6. je retourlabel kan nu gedownload en geprint worden. Je levert het pakket in bij het gekozen servicepunt en vanaf dat moment is het voor Loets mogelijk om jouw retourzending terug te vinden.

Aangeschafte items mogen binnen 14 dagen retour gemeld worden mits het item ongedragen, ongewassen en onbeschadigd is.

Na je retourmelding heb je wederom 14 dagen de tijd om te zorgen dat het pakket bij ons retour is.

Retourneren is op eigen kosten en in de originele verpakking. Daarnaast mag er geen make-up en/of haren op zitten en dienen de labels nog aan het item bevestigd te zijn. Mochten wij een item retour ontvangen die hier niet aan voldoet, dan kunnen we deze helaas niet retour accepteren. Uiteraard mag je het item weer terug ontvangen maar zullen we opnieuw verzendkosten in rekening brengen om het item naar je terug te sturen. 

Wanneer je je retour opstuurt, bewaar dan altijd je Track&Trace bonnetje totdat je retour verwerkt is! Als wij jouw retour hebben ontvangen zullen wij het bedrag inclusief verzendkosten binnen de wettelijke 14 werkdagen terugstorten op het rekeningnummer waarmee de order betaald is.

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en binnen 14 werkdagen na aankomst hebben verwerkt, sturen wij jou een creditnota per mail. Je kunt dan het geld binnen die 14 werkdagen op je rekening, creditcard of PayPal account verwachten. Als je voor achteraf betalen gekozen hebt, zullen wij het proces stopzetten (als je alles terug hebt gestuurd) of het bedrag aanpassen (als je een gedeelte hebt geretourneerd).

Is je order gratis verzonden maar kom je onder de €50,- na het retourneren dan zullen wij achteraf nog €4,95 verzendkosten in rekening brengen. Dit bedrag zal verrekend worden met het terug te betalen bedrag.

 RETOURVOORWAARDEN

  • De kosten van retourzending zijn voor de klant.
  • Artikelen met 50% korting of meer worden niet retour genomen. 
  • Het artikel mag niet gedragen, gewassen of beschadigd zijn. De labels dienen aan het artikel bevestigd te zijn. 
  • Pas op met make-up: een artikel met make-up vlekken wordt niet retour genomen.
  • Bestellingen die buiten de retourmelding van 14 dagen vallen worden niet retour genomen.
  • Er wordt geen was garantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn op eigen verantwoordelijkheid. ( Alle kleding dient op 30 graden gewassen te worden en kan niet in de droger)

Het is mogelijk om je retour aan te melden via https://loets.shipping-portal.com/returns/procedure/parcel/

RUILEN

Toch liever een andere maat of kleur? Dan kun je ook een item ruilen. 

Het is mogelijk om binnen 14 dagen na ontvangst jouw bestelling retour te melden via bovenstaande link. Vergeet niet aan te geven welk artikel je wilt retourneren en waarvoor je het wilt omruilen.

Wanneer wij jouw retour ontvangen hebben, wordt het artikel (wanneer voorradig) binnen 10 werkdagen omgeruild. Mocht het artikel niet binnen 10 werkdagen op voorraad komen dan zijn wij genoodzaakt het bedrag te crediteren.

LET OP: De items dienen binnen 14 dagen geretourneerd te zijn na aanmelding! (Later geretourneerde items kunnen niet meer verwerkt worden).

MEER INFO?
Je mag ons altijd mailen indien je vragen hebt, Loets helpt je graag verder! We zijn bereikbaar op info@loets.nl